FAQ

Hur kan era parfymer hålla så länge?

Våra parfymer är inspirerade av kända märkesdofter och tillverkas som extrait de parfum, vilket innebär att de har en högre koncentration av doftoljor jämfört med traditionella parfymer. Detta gör att doften är mer intensiv och håller längre på huden. Den högre koncentrationen av doftämnen ger dig en långvarig och lyxig doftupplevelse som varar hela dagen.

Är de säkra på att spraya på kläder?

Det korta svaret är att det inte alltid är säkert, eftersom parfymer kan orsaka fläckar. Detta beror på vissa ingredienser som kan vara mer benägna att lämna färg. Vi rekommenderar att vara försiktig när du applicerar alla parfymer, inte bara ZENTS parfymer, på kläder – och gör det på egen risk.

Hur ska jag förvara mina parfymer?

Observera att, liksom med alla parfymer, ska de förvaras på platser skyddade från direkt solljus och undvikas att utsättas för höga eller låga temperaturer.

Hur snabbt får man sina parfymer?

Om du beställer före kl. 17:00 får du oftast dina parfymer redan nästa dag (gäller vardagar). Om du bor i norra Sverige kan det ibland ta en extra arbetsdag.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, så snart vi har packat din beställning får du en spårningslänk skickad till din e-post. Om du har angett ditt telefonnummer, skickar vi den istället via SMS.

Hur fungerar er returprocess?

Vi accepterar returer inom 30 dagar för återbetalning eller byte. Vi förutsätter att kunderna kommer att testa en eller två sprayer innan de returnerar, men vi accepterar inte flaskor som har använts mer än så eller utanför vår 30-dagarspolicy, och de kommer att returneras till dig. Observera att produkter som köpts som en del av ett paketerbjudande måste returneras som ett set för återbetalning, annars kan vi endast erbjuda ett byte. Vänligen kontakta vår kundtjänst på hello@zents.se för ytterliggare detaljer.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar de flesta stora kredit- och betalkort, samt betalningar via Swish och Klarna.

Är det säkert att betala online?

Ja, vi använder SSL-kryptering och samarbetar med betrodda betalningsleverantörer för att säkerställa att din betalningsinformation är skyddad.

Kan jag ändra betalningsmetod efter att jag lagt en beställning?

Tyvärr kan betalningsmetoden inte ändras efter att en beställning har genomförts. Om du behöver hjälp, vänligen kontakta vår kundservice på hello@zents.se

Finns det prover tillgängliga innan köp?

Tyvärr erbjuder vi inte doftprover just nu, men vi planerar att införa detta i framtiden. Om du behöver hjälp med att välja en doft kan du gärna maila oss för personliga rekommendationer.

Hur väljer jag rätt doft för mig?

Vi rekommenderar att du utgår från de doftfamiljer du brukar gilla, som fruktig, blommig, eller träig. Du kan också läsa våra produktbeskrivningar eller maila oss på hello@zents.se för vägledning.

Är era parfymer cruelty-free?

Ja, våra parfymer är veganska och cruelty-free och testas inte på djur. Vi strävar efter att erbjuda produkter som är både etiska och av högsta kvalitet.

Hur kan era parfymer hålla så länge?

Våra parfymer är inspirerade av kända märkesdofter och tillverkas som extrait de parfum, vilket innebär att de har en högre koncentration av doftoljor jämfört med traditionella parfymer. Detta gör att doften är mer intensiv och håller längre på huden. Den högre koncentrationen av doftämnen ger dig en långvarig och lyxig doftupplevelse som varar hela dagen.

Är de säkra på att spraya på kläder?

Det korta svaret är att det inte alltid är säkert, eftersom parfymer kan orsaka fläckar. Detta beror på vissa ingredienser som kan vara mer benägna att lämna färg. Vi rekommenderar att vara försiktig när du applicerar alla parfymer, inte bara ZENTS parfymer, på kläder – och gör det på egen risk.

Hur ska jag förvara mina parfymer?

Observera att, liksom med alla parfymer, ska de förvaras på platser skyddade från direkt solljus och undvikas att utsättas för höga eller låga temperaturer.

Hur snabbt får man sina parfymer?

Om du beställer före kl. 17:00 får du oftast dina parfymer redan nästa dag (gäller vardagar). Om du bor i norra Sverige kan det ibland ta en extra arbetsdag.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, så snart vi har packat din beställning får du en spårningslänk skickad till din e-post. Om du har angett ditt telefonnummer, skickar vi den istället via SMS.

Hur fungerar er returprocess?

Vi accepterar returer inom 30 dagar för återbetalning eller byte. Vi förutsätter att kunderna kommer att testa en eller två sprayer innan de returnerar, men vi accepterar inte flaskor som har använts mer än så eller utanför vår 30-dagarspolicy, och de kommer att returneras till dig. Observera att produkter som köpts som en del av ett paketerbjudande måste returneras som ett set för återbetalning, annars kan vi endast erbjuda ett byte. Vänligen kontakta vår kundtjänst på hello@zents.se för ytterliggare detaljer.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Vi accepterar de flesta stora kredit- och betalkort, samt betalningar via Swish och Klarna.

Är det säkert att betala online?

Ja, vi använder SSL-kryptering och samarbetar med betrodda betalningsleverantörer för att säkerställa att din betalningsinformation är skyddad.

Kan jag ändra betalningsmetod efter att jag lagt en beställning?

Tyvärr kan betalningsmetoden inte ändras efter att en beställning har genomförts. Om du behöver hjälp, vänligen kontakta vår kundservice på hello@zents.se

Finns det prover tillgängliga innan köp?

Tyvärr erbjuder vi inte doftprover just nu, men vi planerar att införa detta i framtiden. Om du behöver hjälp med att välja en doft kan du gärna maila oss för personliga rekommendationer.

Hur väljer jag rätt doft för mig?

Vi rekommenderar att du utgår från de doftfamiljer du brukar gilla, som fruktig, blommig, eller träig. Du kan också läsa våra produktbeskrivningar eller maila oss på hello@zents.se för vägledning.

Är era parfymer cruelty-free?

Ja, våra parfymer är veganska och cruelty-free och testas inte på djur. Vi strävar efter att erbjuda produkter som är både etiska och av högsta kvalitet.